2009. július 5., vasárnap

Most csak röviden:

2009. július 5., vasárnap

Ha valaki feltenné azt a kérdést, hogy „Mi jót tanulok mostanában?” annak röviden és tömören annyit tudnék válaszolni, hogy „szavakat” (és természetesen a hozzájuk tartozó kanjikat). Bővebben: még tavaly Zsófival együtt kezdtük el azt az 1 kyuu kanji- és szókincs-feladataira felkészítő könyvet, amit ők használtak az Osakai Idegennyelvi Egyetemen. Ebből annak idején hetente egy-egy leckét vettünk- nos én most folytattam, napi egy lecke sebességgel. Ez kb 50 új szót jelent 24 óránként, de a helyzet nem olyan vészes, mint amilyennek látszik, mivel ezekből elég sok a kanji-összetétel, ami jelentősen megkönnyíti a tanuló helyzetét (már ha valaki elég kanjit tud alapból…).


Mióta eldöntöttem, hogy egyelőre az 1 kyuu letétele a fő prioritásom, a fenti tevékenységem mellett kifejezetten lustának érzem magam, értsd: persze járok az óráimra, de alig tudok mást tanulgatni/olvasni. De sebaj, ha egyszer meglesz az 1 kyuum, hátradőlhetek, és kezdhetem gyűjtögetni a nemzetközi kínai nyelvvizsgákat (magyarul: Hanyu Shuiping Kaoshi), alapfoktól a csillagokig… XD


E szórakoztató elfoglaltság mellett nagyon sok effektív szórakozásban is részem volt a héten. Például kedden Liammal és Paullal ellátogattunk a kollégiumtól pár tíz méterre található „Toriichi” nevű vendéglőbe, ahol japán szeszt, olcsó sört és nem utolsó sorban: yakitorit lehet kapni. A yakitori szó szerint annyit jelent: „sült madár” :) de tulajdonképpen mindenféle csirke-nyársakról van szó, amelyek a mi rablóhúsunkra emlékeztetnek, és amelyeket rendkívül ízletesen tudnak elkészíteni. Egyébként egy kis érdekesség: a „nyárs”, illetve a nyársra húzott finomságok kanjija a következő: – ez ugye konkrétan hasonlít arra, ahogy a yakitori, ika (sült tintahal-falatok) stb kinéz.

(Amúgy van még pár ilyen szellemes írásjel, pl ez: – „hekomu”-nak olvassuk, és azt jelenti: „behorpadt”! XD Ha melléteszünk egy másikat: 凸凹 akkor a kettő együtt annyit jelent: „hepehupás”…)


Az említett vendéglő valami fantasztikus kedves, családias hely, a vendéglős egy kis öregember, enyhén emlékeztet a Benny Hill Show-ban a címszereplő állandó partnerére. XD Először csodálkoztam rajta, hogy semmi tiszteletteljes nyelvezet, abszolút közvetlen stílusban beszél mindenkivel, és viszont – na igen, úgy látszik, már öntudatlanul is elvárom, hogy boltokban és éttermekben keigoban szóljanak hozzám XD – de hamar beláttam, hogy ehhez a helyhez nem is illene más, mint ez a stílus, meg az, hogy a bácsikát „otousan”-nak (=„apuka”) szólítsuk… :)


Kiderült egyébként, hogy Paul muzulmán vallású – ez persze nem akadályozza meg abban, hogy velünk együtt igyon, sőt… amúgy az üzbegisztániak azok, akik igazán komolyan veszik a jó öreg Mohamed szabályait és még takoyakit se ennének, mert alkohol van benne – és az apja második feleségétől született! Mondtam is neki, hogy ő az első második feleségtől született gyerek, akit ismerek XD. Érdekes, azt ugye mindenki tudja, hogy Kínában nagyon sok nemzetiség és vallás létezik, de úgy látszik egyes területeken (mint Langzhou-ban, ahonnan Paul is jött) a han (kínai) identitás megőrzése mellett felvettek más vallásokat is… O_O


Mindenesetre, nem ez volt az egyetlen buli, amit a héten rögtönöztünk, pl egyik nap többen összejöttünk Paul szobájában, és valami játékot játszottunk, amiben a vesztesnek inni kellett. Mondanom sem kell, hogy folyamatosan vesztettem benne… XD Vicces volt, jó későn csatlakozott Taka-san, az egyik japán tutorunk is, aki korábban csak annyit látott belőlem, hogy mindig tanulok – na ezúttal szembesült azzal is, hogy hogy festek, amikor ittam XD és közölte, hogy „Peter wa motto majimena ko da to omotta”, vagyis: „Péter, azt hittem, sokkal inkább „jó kisfiú” vagy” – mire én: „Hát tudod, vannak rejtett mélységeim…” XD


Aztán, most pénteken és szombaton is tartottunk egy-egy összejövetelt, azonban nagyon hosszú lenne leírni az összes hülyeséget, amit csináltunk, úgyhogy ezúttal csak annyit mondok, engedjétek szabadjára a fantáziátokat ;). Azért még néhány tőmondat:

- Christian felvitt magához egy istentelenül ronda német csajt. No komment. XD (Csak úgy mellesleg, említett csaj bejött volna Paulnak is, de aztán említettem neki, hogy nála sokkal szebbek vannak Magyarországon, erre kapásból mondta, hogy jó, akkor majd meglátogat…^^” Lányok, kell valakinek egy pasi, aki úgy néz ki, mint Bruce Lee? Figyelem! Eredményes kezeléséhez angol nyelvtudás ajánlott! XD)

- De úgy látszik, Christian nemcsak kurafi, hanem kerítő is: beszélgettem vele, és épp csak említettem, hogy jó élményeim vannak a fülöp-szigeteki lányokról, máris felajánlotta, hogy szerez nekem egyet ^^”

- Ando-nak randija lett volna egy kínai csajjal, és csak erre való tekintettel takarította ki a szobáját, bepartfümözte magát, fogat mosott stb – és a csaj lemondta… XDDD úgyhogy egész péntek este azzal szívattuk, hogy „She cancelled”, még egy kórusművet is rögtönöztem erre a mondatra, és előadattam Christiannal meg Faisallal (tényleg, őt még nem említettem: Indonéziából jött, külsőre leginkább Gudor Gáborra hasonlít, és úgy néz ki, velünk fog jönni jövőre Kínába :) amúgy nagyon jó fej ő is, és a második ilyen nevű ismerősöm) – illetve előadattam volna, ha az említett úriemberek velem együtt tisztán ki tudtak volna énekelni legalább egy alapállású dúr hármashangzatot… XD ^^””

2 megjegyzés:

katkadu írta...

Míg nyaralni voltam sok minden megváltozott erre felé. A skinen eléggé nagyot néztem, de jól néz ki. Közben pedig szórakozás, italozás és félresikerült hármas hangzatok. :-D Az élet nem nagyon lesz ennél jobb. ;-) She cancelled. ROFL.

Takato írta...

Ja, ezen a "She cancelled"-en mi is sokat nevettünk... XD a skint pedig kénytelen voltam lecserélni, mert az előző vmi miatt használhatatlan lett... pedig szerettem. :(
Amúgy remélem jó volt a nyaralás ;) nekem majd jövő hónapban jön :)

Megjegyzés küldése